martes, 12 de abril de 2011

PSICOMOTRICITAT AL COLE

PROGRAMACIÓ 3 anys L´escola viatgera ANEM AL COLE. PSICOMOTRICITAT Organització espacial Sessió 1: Els xiquets caminaran lliurement per la sala i al senyal de «dins dels autobusos», els xiquets es col•locaran dins dels cércols, i al senyal de «fora dels autobusos», eixiran dels cércols i continuaran caminant. Cada xiquet triarà un cércol i s’assentarà dins. Els xiquets, assentats, faran que xafen l’accelerador. Quan el professor diga «molt ràpid», els xiquets faran molt «soroll de motor» i quan diga «lentament» faran menys «soroll de motor». Cada xiquet agafarà el seu cércol i ho utilitzarà com a volant. S’incorporaran i conduiran el seu autobús lliurement per tota la sala. Sessió 2: Els xiquets correran per tot l’espai i al senyal de «dins de les coves», hauran d’assentar-se en una tela; al senyal de «fora de les coves», continuaran corrent per la sala. El professor indicarà el color de la tela que han d’ocupar. Els xiquets utilitzaran les teles com a ales. Volaran alt o baix segons s’indique. Coordinació dinàmica general Sessió 1: Una fila de cércols serà una carretera de terra. Els xiquets hauran de recórrer-la de diferents maneres: caminant, corrent, botant amb peus junts, etc. Els xiquets sostindran, cada un, un cércol verticalment (seran els túnels), la resta recorreran el camí passant per dins d’aquests cércols, intentant no tocar-los. Sessió 2: El professor perseguirà els xiquets per tot l’espai. Organització temporal Sessió 1: Joc: Els autobusos de colors. A cada grup d’alumnes se’ls assignarà un color. Després, el professor donarà distintes ordres atenent els colors. Es divideix la classe en 4 grups, un cércol per grup i la resta distribuïts per la sala. El primer de la fila és el conductor, la resta són els passatgers i el cércol serà el volant. Els autobusos amb els passatgers es desplaçaran per l’espai al ritme que marque el professor amb el pandero. Quan el pandero pare, els passatgers es podran abaixar en una de les parades (cércols) i allí esperaran que arribe el següent autobús. Quan el professor ho considere oportú, canviarà els rols de conductor i passatgers. Sessió 2: Els xiquets es desplaçaran lentament o de pressa segons ho indique el professor. Esquema corporal Sessió 1: Els xiquets desenvoluparan aquesta part de la sessió descalços. Els xiquets hauran de col•locar el seu cércol on la part del cos que indique el professor. Els xiquets, de peu dins del cércol, hauran d’atendre les consignes del professor: dins i fora del cércol. Sessió 2: El professor, cobrint-se el cap, anuncia que ha començat a ploure. Els xiquets hauran de cobrir tot el seu cos amb les teles. El professor anuncia que ha eixit el sol, els xiquets trauen la part del seu cos que indica el mestre. Fi de sessió Sessió 1: Cada xiquet s’assentarà dins recolzant l’esquena a la paret. Tancarà els ulls i intentarà posar el cos blanet i sentir la respiració. Sessió 2: Els xiquets construiran una gran cova amb totes les teles, es tombaran dins i estiraran molt els braços i les cames per a ser papallones grans, després s’encolliran molt per a ser xicotetes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario